Az online tartalomgyártó képzés célja:
A cégek alapos elemzés után választják ki a megfelelő online tartalomgyártó szakembert. A cég szempontjából tekintve, fontos, hogy releváns legyen az adott influencer a márkával, és ezáltal a követőtáborral. Akkor sikeres a szakember, ha a követő bázisa azonosulni tud az általa népszerűsített márkákkal, termékekkel, nézetekkel stb. A sikeres influencer a lehető legszélesebb célközönséget képes elérni a promócióval. Az influencer egyik leghatékonyabb eszköze a blog, vlog és egyéb videós/fotós tartalomkészítés. A szakember sikerességét az online platformokon megjelenő számokkal tudjuk alátámasztani.
A tanfolyamba történő bekapcsolódás feltételei:
- középfokú iskolai végzettség
Az online tartalomgyártó képzésre történő jelentkezéshez szükséges dokumentumok:
- legmagasabb iskolai bizonyítvány
- adatkezelési nyilatkozat kitöltése kötelező adatszolgáltatáshoz
- jelentkezési lap
- 20.000.- Ft regisztrációs díj befizetése (beleszámít a tanfolyam díjába)
Az online tartalomgyártó képzés zárásaként házi vizsga kerül szervezésre, melynek sikeres kitöltése után a résztvevőknek TANÚSÍTVÁNY-t állítunk ki mellyel a vizsgaközpontokban BIZONYÍTVÁNY szerezhető a szakképesítéshez előírt feltételek teljesítése után.
Az online tartalomgyártó képzés során megszerezhető készségek, képességek:
- pszichológiai-, aktuálpolitikai-, internetbiztonsági-, statisztikai ismeretek
- promóciós stratégia alkotási képesség
- online platformok magas szintű ismerete
- fényképek, videók szerkesztéséhez használatos programok ismerete
- nemzetközi trendek követése, ismerete
Az online tartalomgyártó szakmai képzéssel megszerezhető szakképesítés társadalmi-gazdasági hasznosíthatóságának bemutatása (munkaerő-piaci relevanciája):
Az online tartalomgyártó szakképesítéssel rendelkező emberek nagy követő bázissal rendelkezhetnek az internet különböző platformjain. Ezeket a személyeket másnéven influencereknek is nevezhetjük. A szó jelentése befolyásoló, tehát nagy szerepet játszanak a követő bázisuk nézeteinek, gondolatainak vezetésében. Az influencer egy olyan személy, aki a saját médiafelületén - melyet saját maga népszerűsítésére hozott létre - keresztül közvetlen hatást tud gyakorolni követőtáborára és közvetetten szélesebb közönségre is (megosztások, médiamegjelenések stb.). Az influencerek fő célja, összekapcsolni a célcsoportot egy adott márkával, termékkel, nézettel stb. Ezeken a platformokon úgy kell kommunikálni a vásárlókkal és a lehetséges vásárlókkal, hogy ne a vásárlásra való ösztönzésre kerüljön a hangsúly, hanem a tartalomra, ezáltal olyan információhoz jussanak, amely okosabbá, tájékozottabbá teszi őket.
Megnevezése: Online tartalomgyártó
Ágazat megnevezése: Kreatív ágazat
KEOR kód: 0211